آموزش و ترفند

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت؛ برای یوتیوب و اینستاگرام

هر کسی که محتوای ویدیویی برای یوتیوب یا اینستاگرام ایجاد می کند، می داند که برای ایجاد یک ویدیوی خوب لازم است از موسیقی استفاده کند. راستش را بگویم، افزودن موسیقی به پس‌زمینه هر ویدیویی می‌تواند آن را بسیار جذاب‌تر کند. اما برای اینکه با پیام زیر مواجه نشویم از چه نوع موسیقی استفاده کنیم: «با عرض پوزش، محتوای منتشر شده به دلیل نقض قوانین کپی رایت حذف شد». در این مقاله، تمام نکات مهم در مورد کپی رایت، قوانین کپی رایت موسیقی برای رسانه های اجتماعی یوتیوب/اینستاگرام و منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت را مورد بحث قرار می دهیم.

کپی رایت چیست؟

برای یافتن منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت باید ابتدا با خود این قانون آشنا باشیم. کپی رایت حق قانونی انحصاری است که برای چند سال معین به پدیدآورنده داده می شود تا مطالب هنری یا موسیقی را چاپ و منتشر کند. به عنوان مثال، هر زمان که خودتان یک کلیپ، موسیقی، کار هنری یا دوره آموزشی ایجاد می کنید، تمام حقوق قانونی آن متعلق به شما است و هیچ کس بدون دریافت رضایت نامه صلاحیت استفاده از آن را ندارد. بنابراین، برای فعال بودن در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب، باید قوانین کپی رایت را رعایت کنید.

مجوز استفاده از موسیقی بدون کپی رایت معمولاً تعیین می کند:

  • دقیقاً چه کسی می تواند از موسیقی استفاده کند
    مدت مجوز (ممکن است دسترسی نامحدود باشد)
    دقیقاً کجا و چگونه می توان از موسیقی استفاده کرد
  • آیا باید برای هر بار استفاده از موسیقی حق اشتراک بپردازید و یا خرید حق کپی رایت به صورت مادام العمر است.
  • در نتیجه، برای کسی حیاتی است که شرایط استفاده را به دقت بخواند و با انواع مجوزها در بازاری که موسیقی را خریداری می کند آشنا شود.

نکات مثبت موسیقی رایگان بدون کپی رایت

اگر شما یک خالق هستید، احتمالاً به اهمیت صدا و موسیقی در ایجاد یک ویدیوی تاثیرگذار پی برده اید. استفاده از آهنگ های موسیقی بدون کپی رایت در پروژه های شما می تواند از بسیاری جهات مفید باشد. موارد مهم استفاده از موسیقی را در ادامه مورد بحث قرار داده ایم.

حرفه ای ظاهر شوید

موسیقی بدون کپی رایت توسط نوازندگان و هنرمندان صدا ساخته شده است. با طیف وسیعی از سازها و کیفیت صدای خوب، می‌توانید به پروژه‌های خلاقانه‌تان لبه‌هایی اضافه کنید و حرفه‌ای‌تر ظاهر شوید!

مخاطبان خود را افزایش دهید

با مجموعه‌ای جذاب و متنوع از آهنگ‌های موسیقی، می‌توانید تأثیری ماندگار بر مخاطبان خود بگذارید و در نتیجه پایگاه بینندگان خود را افزایش دهید.

صرفه جویی در زمان و پول

موسیقی رایگان حق نسخه برداری را می توان به صورت رایگان از منابع آنلاین مختلف از جمله وب سایت ها و کانال های YouTube دانلود کرد. این به شما کمک می کند در زمان، تلاش و هزینه ای که صرف استخدام نوازندگان برای ساختن موسیقی برای شما می شود صرفه جویی کنید!

پیام درست را برسانید

موسیقی احساسات را در شنونده بر می انگیزد. اگر می‌خواهید پیامی تأثیرگذار به مخاطبان خود منتقل کنید، وب‌سایت‌های موسیقی بدون کپی رایت هزاران آهنگ رایگان را برای انتخاب ارائه می‌دهند.

استفاده مجدد از آهنگ ها

پس از دانلود آهنگ رایگان، می توانید از آن در هر تعداد پروژه شخصی و تجاری استفاده کنید. برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

نکاتی برای یافتن بهترین آهنگ‌های موسیقی بدون کپی رایت

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

در اینجا چند نکته برای فهمیدن این که کدام آهنگ موسیقی به بهترین وجه برای ویدیوی شما مناسب است و نحوه درک آن آورده شده است:

حال و هوای رایج ویدیوی خود را پیدا کنید. می توانید بنا بر حال و هوای ویدیوی خود د یک آهنگ عاشقانه، راک اند رول، تاریک، مرموز و غیره انتخاب نمایید. آهنگی را برای برجسته کردن حال و هوا انتخاب کنید.
اگر در ویدیوی خود صحبت می کنید و یا صدایی است که باید حتما به گوش محاطب برسد از استفاده از موسیقی با کلمات بر روی صدای دیگر یا صداهای مهم خودداری کنید. مطمئن شوید که حجم و پویایی موسیقی شما در کل ویدیو به خوبی کار می کند و صدا و سایر جلوه های صوتی با هم به خوبی اجرا می شوند.
یک عمل در ویدیوی خود را با تغییر موسیقی یا ضرب «اولین» یا «آخرین» همگام کنید. این یک راه آسان برای انتقال صدای عالی از یک قسمت ویدیو به قسمت دیگر است.
امتحان کردن 3 تا 5 آهنگ مختلف موسیقی که به نظر برای فیلم های ویدیویی شما عالی هستند، همیشه عالی است. نسخه را برای یکی دو دوست (اگر طراح صدا هستند عالی) بفرستید و نظر بخواهید.

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

یک راه برای یافتن آهنگ های موسیقی بدون کپی رایت این است که آنها را از وب سایت های زیر دانلود کنید:

Artlist

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

Artlist یک پلتفرم موسیقی رایگان است که دسترسی به دانلودهای نامحدود از بیش از 22K آهنگ با کیفیت و 27K جلوه های صوتی را که روزانه به روز می شوند را ارائه می دهد. آهنگ ها بر اساس حالت ها، ژانرها، تم های ویدیویی و سازها دسته بندی و مدیریت می شوند. می‌توانید هر یک از این طرح‌های اشتراک را از بین ایجادکننده اجتماعی، سازنده حرفه‌ای یا تیم‌هایی که متناسب با نیازهای خلاقانه شما هستند انتخاب کنید.

نکات مثبت

صدور مجوز موسیقی بدون عارضه – یک مجوز جهانی برای همه آهنگ‌های موسیقی در Artlist. از آهنگ های موسیقی در هر کجا و برای همیشه استفاده کنید.

گزینه های فیلتر پیشرفته مانند امکان فیلتر کردن آهنگ های موسیقی بر اساس نوع ساز مورد استفاده.

نکات منفی

دانلود رایگان در دسترس نیست، با این حال، اگر قبل از دریافت مجوز سالانه در خبرنامه آنها ثبت نام کرده باشید، 2 ماه دانلود نامحدود موسیقی به صورت رایگان دریافت می کنید.

Premium Beat

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

اگر به دنبال آهنگ های موسیقی با کیفیت بالا برای ویدیوهای خود هستید، انتخاب خوبی است. با پشتیبانی Shutterstock، Premium Beat مجموعه متنوعی از موسیقی های بدون حق امتیاز از هنرمندان و ژانرهای مختلف را ارائه می دهد.

نکات مثبت

طیف گسترده ای از گزینه های فیلتر موسیقی (بر اساس ژانر، حالت، هنرمند و غیره)

قیمت تمام آهنگ های موسیقی برابر با 49 دلار است

نکات منفی

امکان استفاده رایگان وجود ندارد

AudioJungle

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

AudioJungle میزبان مجموعه ای از نزدیک به یک میلیون آهنگ موسیقی و کلیپ صوتی است. آنها به طور مداوم مجموعه خود را هر هفته به روز می کنند تا هیچ وقت از انتخاب خود کاسته نشوید.

نکات مثبت

آهنگ های موسیقی با قیمت کمتر از 5 دلار در دسترس است

آنها حتی یک برنامه قیمت گذاری ماهانه دارند

نکات منفی

موسیقی رایگان در این سایت وجود ندارد

برخی از آهنگ ها گران قیمت هستند

Bensound

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

یکی از منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت سایت Bensound است. این سایت مجموعه متنوعی از موسیقی متن رایگان و ممتاز را ارائه می دهد. گزینه مجوز رایگان آنها حتی به شما امکان می دهد از موسیقی متن آنها در ویدیوهای آنلاین استفاده کنید اگر آنها را در توضیحات خود ذکر کنید.

نکات مثبت

آهنگ های رایگان در دسترس هستند.

آنها حتی یک طرح قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک دارند.

نکات منفی

موسیقی های موجود در این مجموعه نسبت به دیگر سایتها کمتر است.

Filmstro

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

Filmstro موسیقی رایگان را در بیش از 65 دسته مختلف ارائه می دهد. نکته جالب در مورد Filmstro این است که به شما امکان می دهد با تغییر شتاب، عمق و قدرت، یک موسیقی متن سفارشی ایجاد کنید.

نکات مثبت

ویژگی های سفارشی سازی

برنامه های اشتراک ماهانه مقرون به صرفه

نکات منفی

دسترسی فقط به 5 آهنگ رایگان در نسخه آزمایشی

Purple Planet

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

اگرچه Purple Planetچندان معروف نیست، اما میزبان مجموعه خوبی از موسیقی های قابل دانلود است. تمام آهنگ های موسیقی آنها برای مقاصد غیرتجاری رایگان است.

با این حال، اگر به دنبال استفاده از آهنگ‌های موسیقی برای مقاصد تجاری و پخش هستید، می‌توانید یک بار هزینه پرداخت کنید.

نکات مثبت

دانلود رایگان نامحدود

نکات منفی

فاقد گزینه هایی برای فیلتر کردن آهنگ های موسیقی است.

StoryBlocks Audio

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

Storyblocks با برخی از بهترین هنرمندان برای ایجاد آهنگ‌های اصلی شریک می‌شود و به شرکت‌هایی مانند National Geographic، Discovery Channel و MTV در ساخت موسیقی متن ویدیو کمک می‌کند. این برنامه های قیمت گذاری انعطاف پذیری را ارائه می دهد و به طور مداوم کتابخانه خود را ارتقا می دهد.

نکات مثبت

مجموعه ای بزرگ از آهنگ های موسیقی و جلوه های صوتی

نکات منفی

طرح اولیه فقط با 5 بارگیری در ماه ارائه می شود

دانلود رایگان در دسترس نیست

Free Stock Music

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

فرقی نمی‌کند به دنبال چاشنی یک فیلم خانگی باشید یا یک ویدیوی حرفه‌ای را جذاب کنید، Free Stock Music یک آهنگ موسیقی برای تمام نیازهای ایجاد ویدیوی شما دارد.

نکات مثبت

فرمت های موجود در MP3، WAV، و AIFF.

ثبت نام رایگان

نکات منفی

فاقد گزینه هایی برای فیلتر کردن آهنگ های موسیقی است

قانون کپی رایت اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اگر در حال پخش زنده در اینستاگرام هستید و بدون داشتن مجوز کپی رایت یک آهنگ موسیقی را پخش می کنید، اینستاگرام به شما هشدار می دهد و پخش زنده شما را متوقف می کند.

سخن آخر درباره منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت

می‌توانید ویدیوهای کوتاه (یک کلیپ ویدیویی 15 ثانیه‌ای) و هر آهنگ موسیقی که دوست دارید (یعنی داستان‌ها یا پست‌های 15 ثانیه‌ای) منتشر کنید. حتی این مدت 15 ثانیه هم نباید یک صفحه ساده یا موسیقی دستگاهی باشد! اینستاگرام به شما توصیه می کند که یک پست یا استوری منتشر کنید که کلیپ های ویدیویی است که دارای آهنگ های موسیقی پس زمینه است. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، به شما توصیه می کنیم از منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت برای یوتیوب و اینستاگرام استفاده نمایید.

امتیاز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا